• Ontevredenheid over het prijsbeleid
  • Ontevredenheid over de service
  • Internetverbinding te traag
  • Te weinig macht voor het geld

Iedereen die al vele jaren loyaal is aan zijn provider, behoudt in de meeste gevallen de voorwaarden van het contract voor de volledige looptijd. Maar de prijzen in het DSL-gebied hebben nog steeds wat lucht beneden. Bestaande klanten verkeren vaak in een slechtere positie , omdat dalende kosten niet aan hen worden doorberekend. Speciale condities en goedkopere prijzen zijn daarom meestal alleen voordelig voor nieuwe klanten. Om geld te besparen, kunt u eenvoudig de internetprovider wijzigen en daarmee een nieuwe klant worden bij een andere provider. Internet provider kiezen is niet moeilijk meer, je hebt het in 3 minuten geregeld.

Soms krijg je dan ook meer kracht aangeboden, z. Zoals IPTV (televisie), telefoon- of vaste tarieven in het buitenland of mobiele telefoons inclusief of modernere hardware in de vorm van een router. U kunt sneller surfen en snellere lijnen downloaden. Zo kun je ook nog kijken naar de site internetvergelijken.org/internet-en-tv/ om de beste keuze te maken uit een internet en televisiepakket.

Selecteer Een Nieuwe Internetprovider

Als u nog geen nieuwe provider hebt gekozen, zijn er talloze vergelijkingswebsites op internet. Onze internetvergelijkingsservice helpt u ook om te kiezen. Het speciale eraan: alle gemaakte kosten (afgezien van het extra verbruik) worden geëxtrapoleerd naar 24 maanden en krijgen een gemiddelde waarde. Uiteraard is dit overzicht gratis voor u – waardoor u nog eenvoudiger kunt vergelijken, het juiste tarief kunt vinden en geld kunt besparen door van aanbieder te veranderen.

De Beëindiging

Allereerst een belangrijke opmerking vooraf: de beëindiging dient niet door uzelf te worden gedaan bij het wijzigen (tenzij u hier expliciet om wordt gevraagd). Dat is in ieder geval waar als je de verbinding zo mogelijk zonder onderbreking wilt gebruiken. De beëindiging wordt uitgevoerd door de nieuwe internetprovider.

Vergeet De Annuleringsdatum Niet

De opzegtermijn moet strikt worden nageleefd! Al een dag na de deadline zorgt ervoor dat bij veel providers het contract voor de tijd gespecificeerd in de algemene voorwaarden (meestal 12 maanden) wordt verlengd en dat je nog steeds voor deze tijd gebonden bent aan de provider.

Als u niet precies weet wanneer uw DSL-contract verloopt, vraagt u uw provider naar de hotline of kijkt u in het inloggedeelte in de contractdetails! Het is niet noodzakelijkerwijs de deadline, die momenteel in hun algemene voorwaarden staat, maar de deadline, die ten tijde van hun contract was in de algemene voorwaarden. Sinds 1 december 2017 moet de annuleringsdatum ook op de factuur van de aanbieder staan .

Heeft u meer dan 3 maanden tot het einde van het contract? Laat ons u herinneren aan onze wijzigingsherinnering.

Wilt u uw telefoonnummer meenemen naar de nieuwe internetprovider? Let dan op het advies om niet te annuleren. Anders kan het gebeuren dat het telefoonnummer niet op tijd kan worden geporteerd en het komt tot een storing van de telefoonlijn gedurende 1-2 weken.

Als je een flatrate voor je mobiele telefoon hebt, ben je in dergelijke gevallen niet zo verloren. De toegankelijkheid boven het vaste nummer is echter niet gegarandeerd gedurende deze tijd en oproepen naar speciale nummers kunnen erg duur zijn via mobiel.